Thex&Tova

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Alicia Fritz - 7 februari 2012 19:00

Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev, har hela tiden tänkt  skriva men glömmer bort det när jag väl har datorn.

Förra veckan fick ju Thex åka hem pågrund av ögoninflammation men han är mycket bättre denna veckan så han har fått följa med. Men eftersom jag inte är riktigt säker på om det fortfarande kan smitta så får han inte vara nere i hundstallet utan han får vara på rummet.


Idag har vi haft en hundkektion med lite hundträning i idrotthallen. Det är rätt skönt att få vara inne och träna när det är så kallt ute. Men det är rätt svårt att få full konscentration när det är 10 andra hundar runt om som är väldigt roligt, men han är väldigt duktig i alla fall! Han verkade ändå lite deppig så efter träningslektionen gick vi ner till agilitybanan så han fick springa lite hinder, då var han på gott humör igen. Jag har nyligen börjat träna lite '' apport'' med Thex, eller i alla fall träna på att han ska hålla i apportbocken. Han  gör det ganska bra men det är en lång väg kvar och det är lite svårt att ha tålamaod och inte gå för fort fram, men det hjälper Jenny mig med :) 


Förra veckan fick Jenny och jag frågan om vi ville vara med i en liten grupp på typ 6 stycken som bara skulle träna för tävling och självklart sa vi ja! Så sen när vi kommer tillbaka efter APL:n ska vi börja träna på riktigt allvar. Vi ska få åka till smålandstenars brukshundsklubb och få träna med en riktig hundinstruktör. Det kommer äga!


Nu ligger båda Thex och jag i sängen och värmer oss, vi har precis varit ute på en långpromenad i kylan. Det är ju skönt efteråt i alla fall :)


Han diggar att åka tåg!

 

Ovido - Quiz & Flashcards