Thex&Tova

Alla inlägg under mars 2012

Av Alicia Fritz - 23 mars 2012 21:31

Hejsan Hoppsan!

En skön fredagkväll idag med mys med hundarna i soffan :) Inget är bättre än det!

Men i alla fall, denna veckan har det varit fullt i skolan. Det har verkligen varit träning varje dag och jag är så stolt över min lilla pojk, han har blivit så himla duktig! Han är ju ett år nästa månad! Det känns som igår när han var en liten fluffboll som man höll på att snubbla över hela tiden. Haha :) 

I onsdags så kom ju den där hundistruktören från smålandstenarshundklubb och hade lite hundträning som Jenny och jag ska vara med på varje vecka. Jag tror jag har nämnt det innan. Vi ska ju vara med på den här träningstvälingen som skolan har ordnat så vi ska träna för att komma upp i elit nivå i lydnad. Hundinstuktören heter Jessica och är jätte duktig! Det kommer bli jätte kul att få träna för henne! Jenny missade ju tyvärr första tillfället eftersom Siri har opererat bort sin klo för den blev skadad så hon fick åka in till veterinären för det hade blivit inflamerat. Men vi får hoppas att hon kan vara med nästa gång för Jenny och jag ska ju bli proffs! 


träning sen i höstas

     



Av Alicia Fritz - 18 mars 2012 16:03

Hej, jag är ju så dålig på att uppdatera mig men jag hinner ju knappt med!

Jag har ju glömt bort att säga att jag har varit på kennelträff! Det var så mycket med praktiken så jag glömde bort att säga det. Thex har fått träffa sin mamma Funzie och hans ena bror Milton. Han brydde sig inte så mycket om mor sin men Milton var väldigt rolig att busa med. Tyvärr så kunde inte Thex andra bror Wille komma, Vi har ju träffat Milton innan på en valpträff men inte Wille. 


Denna veckan har Thex och jag varit i skolan. Det har varit träning varje dag, det har ju varit så himla fint väder att vara ute i! Det börjar snart dra ihop sig till min tävlingsdeadline den första maj, vi har kommit en  bit på vägen men har ändå rätt långt kvar! Det är ju en tisadag så vi ska åka med skolan så mina hundlärare och vänner är med och stöttar mig :) 

Thex och Milton


 

Funzie


Thex och Funzie


        



Av Alicia Fritz - 8 mars 2012 15:14

Hej hopp! 

Igår kväll kom jag hem, har ju varit på praktik i mina tre veckor nu. Det har varit kanon kul och både jag och Jenny som har praktiserat med mig kommer åka och hälsa på i sommar igen. vi har fått klara oss utan internet och teve men det har inte varit några problem, vi har ju fått rida på alla hästarna istället :D

Har ju varit från skolan i en hel månad nu, det är inte klokt vad tiden går fort! Men på måndag så bär det av till skolan och de gamla vanorna igen. Känner att jag börjar bli för bortskämd med allt godis och gott som vi har ätit under lovet och praktiken. Men när vi kommer tillbaka till skolan så blir det andra bullar. Lydnadstävlingen i smålandstenar är första maj och jag har planerat att vara med där. Det får bli hårdträning eftersom vi inte har tränat nu under praktiken. Sen nämnde mamma någon utställning men den kommer jag inte ihåg när den var. Det är ju alltid roligt att se vad dom säger om honom. 

Lite bilder från praktiken och annat får komma lite senare. 


Ha det bäääst! :)

Ovido - Quiz & Flashcards