Thex&Tova

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Lite allmänt

Av Alicia Fritz - 10 juni 2012 12:07

Hej!

Idag har nästan hela familjen varit ute och vandrat i skogen. Mamma, pappa, jag och hundarna har varit ute på en långrunda där vi inte gått på flera år, perfekt att göra på en söndags förmiddag!

Veckan som kommer sista veckan innan skolavslutningen som då är på torsdagen. Jag vet inte riktigt om jag ska ha med Thex eftersom vi åker till Liseberg på måndagen och då måste jag hitta en hundvakt och de finns de inte så många av eftersom alla typ åker, men på tisdagen så ska jag och en kompis åka till en man som bor utanför reftele som tävlar i vallning, han har kommit tre i sm och jag har hört att han ska vara riktigt duktig. Så vi har bestämt tid så vi kan åka upp och lära oss mer om hur det går till och han sa att vi kanske skulle hinna med att pröva på med våra egna hundar så då behöver jag ju ha med Thex.

Jag tycker vallning är roligt så vill gärna hålla på med det men jag är inte säker på om Thex har någon särskilld instingt för de.. Jag testade honom genom att gå runt hagen där det fanns en massa får i men han reste bara på svansen och huvudet och började skälla och morra på dem... haha vi får väl se hur de går!

Jag var helt säker på att jag hade anmält mit till den inofficella agilitytävlingen den 17 juni men när jag kollade igår på sbktävlingar så fanns jag inte där... Så det blir nog ingen tävling ändå, har mejlat för att se om jag kan efteranmäla mig men har inte fått något svar än. Mamma vill nog inte köra en timme för att vi sedan måste åka hem för vi inte får köra för de inte tar emot efteranmälningar ;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 22:12


 

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 21:31

hejsan hejsan! det var ett tag sen nu men jag har väldigt mycket att berätta nu! Sedan sist jag skrev har Thex lyckats bryta av klon så pulpan gick neråt och klon rätt upp så det blev till vetrinären med honom! Nu efter mycket tråkigheter med sko...

Av Alicia Fritz - 22 november 2012 20:16

Hallooj! Som ni ser har jag ändrat lite grann på bloggen men det gick inte så som jag hade tänkt mig så det fick bli om det blev. Jag är ju inte så bra på att vara "bloggare" om man nu ens kan säga att jag är det.. Jag har ju denna bloggen för att ...

Av Alicia Fritz - 19 oktober 2012 16:04

Hej! Lite saker som jag inte fick med igår tänkte jag ta upp nu! För ett tag sen( kommer inte rikigt ihåg när) var jag och Jenny och tre andra i klassen ute på en liten utflykt till jönköping. Vi skulle visa upp lite hundtrick och sådant för mell...

Av Alicia Fritz - 18 oktober 2012 19:30

 Hej på er! Det var inte precis igår förra uppdateringen var.. Förlåt för jag inte skriver men jag har totalt glömt bort bloggen! Men nu har jag lite grann att berätta i alla fall :) Jag började då skolan i slutet av augusti och Thex var överly...

Ovido - Quiz & Flashcards