Thex&Tova

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

vallning och lydnadskurs

Av Alicia Fritz - 18 oktober 2012 19:30

 Hej på er!

Det var inte precis igår förra uppdateringen var.. Förlåt för jag inte skriver men jag har totalt glömt bort bloggen!

Men nu har jag lite grann att berätta i alla fall :)

Jag började då skolan i slutet av augusti och Thex var överlycklig att komma tillbaka till skolan. Vi har kommit igång med våran lydndadskurs som Jessica Kraft håller i som skolan har fixat i ordning. Det är en kusr för de som är inriktade på att tävla i lydnad. Vi har kommit en bra bit och egentligen är det bara att åka ut och tävla.. Men självklart är jag lite feg och nu när det snart är vinter är det försent. Men jag tänkte sätta igång till våren ordenligt sen.


Jag har också gått med i en vallningskurs som hålls här på skolan av en förre detta elev som kör med sina border collies. Igår var första tränings tillfället och då fick vi först köra lite lydnad som att kunna stanna hunden på avstånd och ligga ner på avstånd runt fåren. Det gick jätte bra men sen när vi skulle gå in i fållan till fåren så blev han helt tokig, han halvt hängde i kopplet och skällde som tusan men när han kom för nära fåren så var han inte lika kaxig längre ;) Sen släppte vi ut fåren och medans instuktören vallade ihop dom i en hög gick vi bakom med långlina så han trodde han gjorde allt själv. Det gick bra men han har mycket att lära sig...


Idag har jag och Jenny varit på agilityplanen hela eftermiddagden/kvällen. Jag har haft såna problem med att han hoppar över pinnar i slalom och slarvar.. Men idag var han skit duktigt och gjorde allt rätt! Fasen vad kul det är då!!


Mycket mer har jag inte att säga men jag ska försöka uppdatera mig lite oftare nu! Nästa vecka har jag både vallningskurs och lydnad på schemat så då får ni veta lite om det :)



Lite av de agilitykombinationer jag körde idag, riktigt bra faktiskt!

   

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 22:12


 

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 21:31

hejsan hejsan! det var ett tag sen nu men jag har väldigt mycket att berätta nu! Sedan sist jag skrev har Thex lyckats bryta av klon så pulpan gick neråt och klon rätt upp så det blev till vetrinären med honom! Nu efter mycket tråkigheter med sko...

Av Alicia Fritz - 22 november 2012 20:16

Hallooj! Som ni ser har jag ändrat lite grann på bloggen men det gick inte så som jag hade tänkt mig så det fick bli om det blev. Jag är ju inte så bra på att vara "bloggare" om man nu ens kan säga att jag är det.. Jag har ju denna bloggen för att ...

Av Alicia Fritz - 19 oktober 2012 16:04

Hej! Lite saker som jag inte fick med igår tänkte jag ta upp nu! För ett tag sen( kommer inte rikigt ihåg när) var jag och Jenny och tre andra i klassen ute på en liten utflykt till jönköping. Vi skulle visa upp lite hundtrick och sådant för mell...

Av Alicia Fritz - 12 augusti 2012 21:42

Hejsan! Idag och de flesta dagarna de senaste dygnen har det varit väldigt lugnt kan man säga. Jag har varit dålig på att gå långpromenader och träna eller egentligen att ens lyfta på rumpan från soffan.. Men idag har jag faktiskt kommit på en bri...

Ovido - Quiz & Flashcards