Thex&Tova

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

mycket att berätta!

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 21:31

hejsan hejsan!

det var ett tag sen nu men jag har väldigt mycket att berätta nu!

Sedan sist jag skrev har Thex lyckats bryta av klon så pulpan gick neråt och klon rätt upp så det blev till vetrinären med honom! Nu efter mycket tråkigheter med skor och bandage hit och dit så har klon växt ut igen. Det var så tråkigt eftersom vi kunde inte träna eller gå långrunder på jätte länge.. Men nu äntligen har vi kommit igång :)


Ni som har följt mig sedan innan vet att jag har haft väldigt stora problem med apportering med Thex, men äntligen har han fattat! Han gör det helt perfekt nu! Fasen vad jag har tränat och hålt på, ett helt år har jag försökt så nu är jag skit glad :D


Jag och en klasskompis har startat en agilityträningskurs här på skolan också! Vi har hittills bara haft ett tillfälle då vi har pratat med alla som ska vara med och tränade bara en liten stund eftersom det spöregnade! Vi skulle egentligen ha ett tillfälle till förra veckan men det går ju inte med all denna snön.. Vi har ju inget ridhus att vara i en tyvärr. Men det hoppas vi att vi ska fixa :)


Sen har vi också på våra hundlektioner fått köra lite specialsök, då hunden ska lära sig att söka upp en doft( vi använder citron) och sedan markera det. Det är jätte roligt och Thex har börjat förstå vad han ska göra också :)


Nu kommer jag inte på så mycket mer att säga förutom att jag har börjat planera tävlingar för våren och sommaren i både lydnad och agility, jag är redan nervös :O


Apporteringsbilder!

      


Lydnadsträningsgruppen

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 22:12


 

Av Alicia Fritz - 22 november 2012 20:16

Hallooj! Som ni ser har jag ändrat lite grann på bloggen men det gick inte så som jag hade tänkt mig så det fick bli om det blev. Jag är ju inte så bra på att vara "bloggare" om man nu ens kan säga att jag är det.. Jag har ju denna bloggen för att ...

Av Alicia Fritz - 19 oktober 2012 16:04

Hej! Lite saker som jag inte fick med igår tänkte jag ta upp nu! För ett tag sen( kommer inte rikigt ihåg när) var jag och Jenny och tre andra i klassen ute på en liten utflykt till jönköping. Vi skulle visa upp lite hundtrick och sådant för mell...

Av Alicia Fritz - 18 oktober 2012 19:30

 Hej på er! Det var inte precis igår förra uppdateringen var.. Förlåt för jag inte skriver men jag har totalt glömt bort bloggen! Men nu har jag lite grann att berätta i alla fall :) Jag började då skolan i slutet av augusti och Thex var överly...

Av Alicia Fritz - 12 augusti 2012 21:42

Hejsan! Idag och de flesta dagarna de senaste dygnen har det varit väldigt lugnt kan man säga. Jag har varit dålig på att gå långpromenader och träna eller egentligen att ens lyfta på rumpan från soffan.. Men idag har jag faktiskt kommit på en bri...

Ovido - Quiz & Flashcards