Thex&Tova

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

10 Juli

Av Alicia Fritz - 9 juli 2012 23:49

Hej!

Idag har det varit en nästan kanon fin dag så hundarna och jag har fikat lite i klappa. Tova och Thex såg sugna ut att gå ner och bada men tyvärr så har dem satt upp en hundförbuds skylt så vi får hitta något annat bra ställe de kan få bada på. Jag vill gärna att Tova ska börja simma lite eftersom det är bra för hennes höfter(hon har ju höftdysplasi, c och d höfter). Man märker inte på henne att hon har ont än men det kan ju alltid komma med senare år och då är det viktigt att förebygga det nu. När vi var och röntagde henne vid 18 månader sa veterinären att det är värre att ha olika graders fel på de olika höfterna eftersom det medverkar ofta till snedbelastning. Vi får vara glada så länge hon inte har ont!

Men nu ska jag inte prata om deprimerande saker utan lite roligare saker. Jag vet inte om jag har nämt det innan men jag ska ju på Shelitelägret som hålls i Tåndemåla som Thex uppfödare håller i. Jag är jätte taggad! Det är från torsdag till söndag och tre träningspass per dag! Man har fått välja själv vilka "kurser" man vill ha och hur många av varje. Jag kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag valde men jag har i alla fall satsat mest på Agilityn, Lydnaden och Vallning. 

Jag är väldigt intresserad av att valla med Thex men är osäker på om han har tillräckligt av instinkt och intresse för det, men det kommer vi ju märka. 

Mitt sommarlov har inte riktigt blivit som planerat. Jag tänkte att jag skulle komma igång med lite tävlingar och så men det har inte blivit av. Alla agility tävlingar är för långt bort(enligt mamma) så jag får helt enkelt vänta tills deet kommer några närmare hemma. Jag tänkte att jag skulle vara med på  nässjös tävling som är i augusti i alla fall. 

Det blev visst ett väldigt långt inlägg men jag måste också berätta att Jenny och Siri kommer imorgon och hälsar på!  Vi hade tänkt att åka till hundklubben och träna lite agility, det har inte blivit så mycket sen skolan slutade så då tänkte vi att  vi kunde passa på :)     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 22:12


 

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 21:31

hejsan hejsan! det var ett tag sen nu men jag har väldigt mycket att berätta nu! Sedan sist jag skrev har Thex lyckats bryta av klon så pulpan gick neråt och klon rätt upp så det blev till vetrinären med honom! Nu efter mycket tråkigheter med sko...

Av Alicia Fritz - 22 november 2012 20:16

Hallooj! Som ni ser har jag ändrat lite grann på bloggen men det gick inte så som jag hade tänkt mig så det fick bli om det blev. Jag är ju inte så bra på att vara "bloggare" om man nu ens kan säga att jag är det.. Jag har ju denna bloggen för att ...

Av Alicia Fritz - 19 oktober 2012 16:04

Hej! Lite saker som jag inte fick med igår tänkte jag ta upp nu! För ett tag sen( kommer inte rikigt ihåg när) var jag och Jenny och tre andra i klassen ute på en liten utflykt till jönköping. Vi skulle visa upp lite hundtrick och sådant för mell...

Av Alicia Fritz - 18 oktober 2012 19:30

 Hej på er! Det var inte precis igår förra uppdateringen var.. Förlåt för jag inte skriver men jag har totalt glömt bort bloggen! Men nu har jag lite grann att berätta i alla fall :) Jag började då skolan i slutet av augusti och Thex var överly...

Ovido - Quiz & Flashcards