Thex&Tova

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Sheliteläger!

Av Alicia Fritz - 6 augusti 2012 13:30

Hallå på er!

Nu har det hänt en del på sistone. Igår kom Thex och jag hem från Sheltielägret i Tåndemåla! Det har varit sjukt kul och jag har fått många bra tips som jag kan använda mig av. Ni som inte vet vad det är för läger så är det ett läger för enbart shetland sheepdogs. Man tar med sin eller sina shelties och får en helg med massa träning på dagarna och trevliga kvällar med alla människor. Man får välja mellan olika sorters sporter inon hund som kantarellsök, personsök, specialsök, viltspår, vanligt spår, agility, freestyle, lydnad, ralllylydnad, klicker och vallning. 

Jag var så tråkig så jag valde bara agility, freestyle, lydnad och vallning. Det är de saker som jag mest är intresserad av. 

Vi hade olika instruktörer till de olika grenarna som Marie Hansson som i sin tid tog agilityn till Sverige, sedan också Jannie Albelsson-Svensson som tävlar i eliten i agility. Självklart var också Mia(Thex uppfödare) med.

Jannie gav oss en rikigt utmaning när vi fick en klass 3 bana att lösa ut hur vi skulle genomföra den. Hon visade oss knep hur vi skulle klara av den så snabbt som möjligt och då fick vi lära oss den så kallade "jaakko" svängen, ni kan se hur den ser ut på ett ungefär på denna länken. http://www.youtube.com/watch?v=FanYLl4X09g

Jag måste också säga att Thex bror(Milton) också var där i ett par dagar. Det var roligt att jämför hur lika och olika dem är och man hittar väldigt mycket likheter i både sättet och utseendet. Milton har redan flyttat upp sig till klass två i lydnad så det är jätte roligt att se att det går bra!

Men nu är det en vecka med lite lugn och ro hemma innan vi kommer tillbaka till skolan igen då vi ska börja med hårdträningen :)

Jag hade tyvärr inte med kameran dit men tog lite bilder med mobilen:)

Här är utsikten från där jag bodde bilden över är stugan jag bodde i.

   


Thex Fick en liten rumskompis!

 

Lite träningspass!

 

Nästan hela gänget!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 22:12


 

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 21:31

hejsan hejsan! det var ett tag sen nu men jag har väldigt mycket att berätta nu! Sedan sist jag skrev har Thex lyckats bryta av klon så pulpan gick neråt och klon rätt upp så det blev till vetrinären med honom! Nu efter mycket tråkigheter med sko...

Av Alicia Fritz - 22 november 2012 20:16

Hallooj! Som ni ser har jag ändrat lite grann på bloggen men det gick inte så som jag hade tänkt mig så det fick bli om det blev. Jag är ju inte så bra på att vara "bloggare" om man nu ens kan säga att jag är det.. Jag har ju denna bloggen för att ...

Av Alicia Fritz - 19 oktober 2012 16:04

Hej! Lite saker som jag inte fick med igår tänkte jag ta upp nu! För ett tag sen( kommer inte rikigt ihåg när) var jag och Jenny och tre andra i klassen ute på en liten utflykt till jönköping. Vi skulle visa upp lite hundtrick och sådant för mell...

Av Alicia Fritz - 18 oktober 2012 19:30

 Hej på er! Det var inte precis igår förra uppdateringen var.. Förlåt för jag inte skriver men jag har totalt glömt bort bloggen! Men nu har jag lite grann att berätta i alla fall :) Jag började då skolan i slutet av augusti och Thex var överly...

Ovido - Quiz & Flashcards