Thex&Tova

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Borta från skolan

Av Alicia Fritz - 22 november 2012 20:16

Hallooj!

Som ni ser har jag ändrat lite grann på bloggen men det gick inte så som jag hade tänkt mig så det fick bli om det blev. Jag är ju inte så bra på att vara "bloggare" om man nu ens kan säga att jag är det.. Jag har ju denna bloggen för att kunna berätta hur det går med mina två hundar. Allt om träning och tävlingar och sådant!


Under de senaste fyra veckorna har jag inte varit i skolan, det känns som en evighet sen jag var där! jag har ju haft höstlov och även praktik i tre veckor. Jag är på Djurmagazinet och arbetar, riktigt roligt faktiskt :)

Nu när jag är hemma på kvällarna och nätterna för en gångs skull kan man ju tänka sig att jag hinner träna en massa med hundarna.. Men nej nej, när jag kommer hem på kvällen är klockan redan halv 7 och då är jag så trött så jag knappt orkar gå utanför dörren!

Men jag har faktiskt gjort lite små övningar och sådant när jag har orkat. Jag har nyligen lärt Thex att Backa, hakan i backen och stå, eller det sista håller vi på att slipa på.. Jag vill ju att han ska ställa sig från liggande utan att flytta några ben och han gör det inte riktigt självmant än, men det kommer :) jag håller även på med den förgjodade apportbocken... det går inte framåt någonstans, blir så irriterad! jag har försökt med allting, han har ju kommit så långt så han tar upp den med munnen från backen och kan hålla kvar den en liten stund, men han fattar inte att den ska i handen.... men det är väl bara träna! Om någon skulle ha tips på hur jag ska ta mig till så hör gärna av er!!


vackra är vad de är

 

    

  Men inte alltid...

       



Apportering..

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 22:12


 

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 21:31

hejsan hejsan! det var ett tag sen nu men jag har väldigt mycket att berätta nu! Sedan sist jag skrev har Thex lyckats bryta av klon så pulpan gick neråt och klon rätt upp så det blev till vetrinären med honom! Nu efter mycket tråkigheter med sko...

Av Alicia Fritz - 19 oktober 2012 16:04

Hej! Lite saker som jag inte fick med igår tänkte jag ta upp nu! För ett tag sen( kommer inte rikigt ihåg när) var jag och Jenny och tre andra i klassen ute på en liten utflykt till jönköping. Vi skulle visa upp lite hundtrick och sådant för mell...

Av Alicia Fritz - 18 oktober 2012 19:30

 Hej på er! Det var inte precis igår förra uppdateringen var.. Förlåt för jag inte skriver men jag har totalt glömt bort bloggen! Men nu har jag lite grann att berätta i alla fall :) Jag började då skolan i slutet av augusti och Thex var överly...

Av Alicia Fritz - 12 augusti 2012 21:42

Hejsan! Idag och de flesta dagarna de senaste dygnen har det varit väldigt lugnt kan man säga. Jag har varit dålig på att gå långpromenader och träna eller egentligen att ens lyfta på rumpan från soffan.. Men idag har jag faktiskt kommit på en bri...

Ovido - Quiz & Flashcards