Thex&Tova

Alla inlägg under april 2012

Av Alicia Fritz - 24 april 2012 19:23

Hejsan!

Nu har jag bestämt mig för att ställa in smålandsstenar tävlingen eftersom jag själv känner att jag måste ha lite  mer tid på mig att träna inför en officell trävling. Jag ska istället vara med på träningstävlingen 9 maj och skolmästerskapet på skolan. Träningstävlingen är bara inom lydnad men Skolmästerskapet ska vi delta i Agility 1 och hopp1 samt lydnad. 


Idag har jag, Jenny och hundarna varit ute på en liten upptäcksfärd i skogen. Vi hittade en väg vi aldrig gått innan så vi passade på i det fina vädret. Det visade sig bara vara en halvtimmes runda så när vi kom tillbaka till skolan gick vi till agilityplanen och satte ihop en bana med några andra klasskompisar och tränade lite. 

Thex älskar verkligen att köra agility, han vill inte ens gå av banan! Det är jätte roligt att träna med honom, han lär sig nästan själv ibland :)  


Har inte med mig kameran denna veckan och har ingen ladd så kan heller inte ladda över från mobilen. Men har någon lite äldre bild så länge :)



 

 

Av Alicia Fritz - 19 april 2012 21:08

Jag glömde ju berätta om hur de gick tisadags när de skulle filma in till skolans reklamfilm! Thex och jag var med först på morgonen då vi i en grupp som tillslut blev hela klassen som skulle gå på en promenad med hundarna när en ille filmade.Sedan så var det jag och Jenny och två till i min klas som fick visa upp freestyle och lite grejer men där kommer nog inte Thex med så mycket, sen på eftermiddagen så åkte ett gäng ner till en sjö där hundarna fick bada och leka :) Thex tyckte de var roligt men han vågade inte gå lite långt ut i vattnet som de stora hundarna. Det är inte lätt att vara liten..

Om ni vill se bilder på dagen får ni söka på Stora Segerstads naturbruksgymnasium på facebook!



     

Av Alicia Fritz - 19 april 2012 20:42

Hej!

Igår var de ju då Thex och min första lydnadstävling. Det gick inte bra alls så är lite besviken. Vi kom på 12 plats av 13 eller 14. Thex tyckte inte det var roligt alls så han gick bara och nosade i backen och kollade in alla andra hundarna. Jag kan väl skyllla lite på att vi var på en liten gräsplan där alla hundar annars alltid kissar och rastar sig så det påverkar ju självklart. Det var roligt att se att de gick bra för Jenny för att vara hennes första tävling :) Thex kissade ju undertiden vi körde hopp över hinder så det blev lite pinsamt.. Men nu är det bara att träna på de som behövs tills smålandstenars tävling som kommer om ungefär två veckor! Just nu känner jag inte för det alls, känner att jag borde hålla mig till agilityn lite..



Resultatet från träningstävlingen!


Platsläggning 5 - sitter

Tandvisning 6 - blyg, avvaktande 

Linförighet 5 -DK start, nosar, ss,luft ,sträckt koppel

Läggande 0 -DK start, stannar, flera kommando

Inkallning 8,5 - ingång,ss

Ställande 6 - DK start, DK, avslut

Apportering 0 - avstår

Hopp över hinder 0 - nosar, rastar sig

Helhetsintryck 0 - rastar sig


Summa: 71  Placering: 12


Bilder från träning innan tävlingen.

       

Jag har ju glömt att visa hur klassens skoljackor ser ut men såhär ser dom ut!

 



Av Alicia Fritz - 14 april 2012 21:29


 

Av Alicia Fritz - 14 april 2012 21:01


 

Av Alicia Fritz - 14 april 2012 19:07

Hej!

Idag har jag och mamma varit på forserums brukshundsklubb och tränat lydnad inför träningstävlingen på onsdag. Kunde självklart inte hålla mig från agilityn så de blev lite träning p det också. Mamma var i alla fall imponerad på våra framsteg hitills så de är ju bra! Tova fick lite träning hon också. 

Mamma filmade lite och tog lite kort så ni kan se lite hur det såg ut i det fina vädret :)





Världens finaste hundar ! <3            





Av Alicia Fritz - 12 april 2012 21:45

Halloj!

Jag är så dålig på att uppdatera mig men men. Nu är det väldigt mycket på gång! Jag har ju att som första lydnadstävling med Thex den första maj i Smålandsstenar men nu är det så att det kommer lite träningstävlingar på skolan som en i hundtrean har som projektarbete, så på onsdag nästa vecka ska vi tävla och sen är det en till den 9 maj. jag har just för tillfället rätt mycket ångest eftersom vi inte är helt klara.. Sen ska vi också på en utsällning med honom på Elmia lite senare i maj. Jag vill ju börja tävla i agility snart!


Nästa vecka i skolan på tisdag så kommer det ett filmteam som ska göra reklam på skolan och då ska Thex (och jag) vara med. Vi ska med några andra köra lite freesyle och sen ska Thex leka vid en sjö med lite vovvekompisar :) Sen så är det ju tävlingen på onsdag men på fredag ska också de som ska börja i höst komma och kolla på skolan och då ska vi visa upp lite lydnad och trix för dom! Det taggar vi för!


Nu är det ju så också att Theximus fyller ett år på söndag!! :D Så han ska få ett rikitgt smarrigt ben att tugga på :) 


Igår så hade vi ju hundträning med Jessica igen som jag tror jag har berättat om innan. Det gick jätte bra! Jenny var med med Siri också så det var roligt ;) Jessica hjälpte mig med med att kunna förbereda mig till tävlingarna så det känns mycket bra :) Jag hann inte ta några bilder men ska försöka få någon som kan ta kort och filma när tävlingen är nästa vecka :) 


Så länge bjuder jag på lite gamla bilder..



på väg hem från skolan




 





   


 






Ovido - Quiz & Flashcards