Thex&Tova

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Alicia Fritz - 30 maj 2012 15:38

Heej! 

Förra veckan var ju Tova med på skolan eftersom Jennys hund löpte så lånade hon henne lite istället. Det gick jätte bra och Tova verkade tycka det var kul att komma hit och se lite annat. Vi tränade ungefär agility varje dag och trött var på som bara den när vi kom hem på helgen.


När vi kom hem i fredags så gick mamma och pappa ner till fotbollen i malmbäck och kollade lite och då hade en liten kille kommit fram och klappat på Thex och när mamma hade vänt bort huvudet lite snabbt sparkade ungen till honom i huvudet och Thex blev genast reservarad och började morra! Men jag hoppas verkligen inte han kommer hata alla barn nu! Så nu måste jag nog träna upp honom på att lita på barn igen! så tråkigt det är när det blir så..


Men på tal om annat så är det snart sommarlov! Går bara denna veckan och sen är vi lediga en vecka och sen vecka 24 så slutar vi :) Det kommer bli skönt med lite ledigt men kan ju knappt fatta att jag har gått här ett år snart!


Sen nu har jag försökt planera lite tävlingar men jag har inte hittat så många i närheten. Jag satar mest på agilityn nu i sommar och tänkte börja med mer lydand i höst. Jag har anmält mig till agilityn i Habo den 17 juni i alla fall.

Här på skolan ska en i min klass ha hand om en liten träningstävling i agility. Den är imorgon så då ska Thex och jag vara med! Jag ska också köra åt Lovisa som har en Japansk spets, så det kommer bli spännande!

Det händer väldigt mycket nu i slutet för ikväll så kommer det komma några doktorer som ska kolla runt på skolan och då ska jag visa upp agility för dem också! 


Det finns ju vuxenelever på skolan och idag har dem haft en uppgift att lära en annans hund ett trick så skulle ägaren få se hur det har gått. Jag lånade ut Thex och hon som tränade honom lärde han öppna och stänga en lucka. Han var så duktig! När jag tittade på så gjorde han det som det är de enda han gjort i sitt liv. Vädligt förvånad att han lärde sig det så snabbt!



Bjuder på mig själv där lite!

   

Ovido - Quiz & Flashcards