Thex&Tova

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

En vanlig skolvecka

Av Alicia Fritz - 18 januari 2012 11:54

Hej!

Denna veckan går riktigt långsamt, kommer ha en lååång kemi lektion både idag och i morgon och det är inget att se fram emot! Har ju ingen motivation till att ut och gå och träna när det är mörkt ute hela tiden. Men hade tänkt att gå ner till agilitybanan när vi har slutat och träna lite grann. Börjar bli lite nervös inför min deadline på lydnanden, även att det är ett par månader kvar men Thex och jag har väldigt mycket att träna på..


Igår var jag i ladugården hela dagen  så mina fina vänner tog hand om Thex. Jag fick gå upp kvart över fem och ut med Thex så att Jenny som sov på mitt rum kunde få sova lite innan hon skulle upp.

Lovisa gjorde mig väldigt orolig när hon hade tagit med sig Thex ut på promenad utan att ha sagt till så jag trodde han hade rymt när han inte var i hundgården. Men Lovisa och några andra tjejer från klassen hade gått vilse så han fick en tre timmars lång promenad och var helt död på kvällen sen så mina planer på träna med Jenny och Matilda sket sig. Han fick ligga inne hos Lovisa och sova medans jag kollade på när Jenny och Matilda tränade Apport. Det var mycket roligt att titta på och hade varit kul att testa med Thex :)


Jag har äntilgen fått en praktikplast! Det blir islandsturridning med Jenny i tre veckor, man kan ju undra hur det kommer gå. Haha! Men det kommer äga! :D


Bilder kommer komma upp när jag och Jenny äger på agilitybanan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 22:12


 

Av Alicia Fritz - 24 januari 2013 21:31

hejsan hejsan! det var ett tag sen nu men jag har väldigt mycket att berätta nu! Sedan sist jag skrev har Thex lyckats bryta av klon så pulpan gick neråt och klon rätt upp så det blev till vetrinären med honom! Nu efter mycket tråkigheter med sko...

Av Alicia Fritz - 22 november 2012 20:16

Hallooj! Som ni ser har jag ändrat lite grann på bloggen men det gick inte så som jag hade tänkt mig så det fick bli om det blev. Jag är ju inte så bra på att vara "bloggare" om man nu ens kan säga att jag är det.. Jag har ju denna bloggen för att ...

Av Alicia Fritz - 19 oktober 2012 16:04

Hej! Lite saker som jag inte fick med igår tänkte jag ta upp nu! För ett tag sen( kommer inte rikigt ihåg när) var jag och Jenny och tre andra i klassen ute på en liten utflykt till jönköping. Vi skulle visa upp lite hundtrick och sådant för mell...

Av Alicia Fritz - 18 oktober 2012 19:30

 Hej på er! Det var inte precis igår förra uppdateringen var.. Förlåt för jag inte skriver men jag har totalt glömt bort bloggen! Men nu har jag lite grann att berätta i alla fall :) Jag började då skolan i slutet av augusti och Thex var överly...

Ovido - Quiz & Flashcards